torsdag 2 juli 2009

Snart helg!

40 min kvar att jobba idag och sen en arbetsdag imorgon, sedan helg!!

Igår var vi ju som sagt i Uppsala för att för första gången få se vår nya lägenhet! Väldigt pirrigt kan jag säga. Speciellt i detta läge! Min sista tanke innan vi öppnade upp dörren var : "Tänk om den ser ut som skit?". Med den känslan trädde jag in i vår nya lägenhet. Blev rätt lugn på en gång faktiskt! :)


Planlösningen hade vi sett på papper innan, men det är ju lite skillnad att se den live. Den tycker jag dock var väldigt bra! Tapeterna var väl inte de jag skulle valt sirekt, men jag var redan inställd på att vi skulle tapetsera/måla om, så det var ingen besvikelse. Båda sovrummen ska vi även få omtapetserade av vår hyresvärd. Nice! Det som kanske var lite tråkigt med lägenheten var köket. Ljusgula skåpsluckor med väldigt gamla "handtag". Ni vet såna där som är iskruvade med fyra stycken skruvar, så man inte självklart inte kan byta dem enkelt. Det var lite tråkigt, men vi har redan lite planer på hur vi ska göra det bättre! Badrummet var kaklat och fräscht, men det bästa av allt. BADKAR!!!!! Tjoho! Äntligen har jag ett badkar igen! Balkong var det ju också i lägenheten. Större än den vi har idag och med sol (om den är framme vill säga...) hela dagen!

Så nu har vi sett vårat framtida boende! Vi satt på golvet i vårat nya vardagsrum igår och tittade runt, sen tittade vi på varandra och log. Det här kommer bli bra! Jag tror bestämt att vi kommer trivas bra i vår nya lya! :)

Inga kommentarer: