fredag 24 juli 2009

Helg!

Ja, då var det fredag och helg! Känns inte riktigt som fredag för mig måste jag säga. Just nu till exempel sitter jag helt ensam i svärföräldrarnas hus. Lite ovanligt om man säger så! Anni jobbar 17-22 idag, Emily är iväg samt även deras föräldrar så jag ställde upp att ge hästarna kvällsmat. Anni kommer hit efter jobbet sen, så ska vi även sova här då hon ska ta hästarna imorgonbitti.

En annan anledning till att det inte känns som fredag, utan mer som söndag faktist är att vi åkte till Uppsala i onsdags och kom hem idag. Det kändes som att det skulle varit helg när vi var där uppe, så jag är lite smått veckovill måste jag erkänna. Men det är väl så när man är leeeeeedig... :)

Uppsala var mycket trevligt annars. Hämtade Anni vid hennes jobb vid 22 i onsdags och så åkte vi mot vår nya stad. Igår började vi dagen med att ta en promenad med Lucy och köpa lite frukost, sen blev det målning av lister igen. Eftermiddagen sen åkte vi till Vasakronans kontor för att välja tapeter till våra sovrum, eller pluggrummet och sovrummet som vi kallar det. De hade dock ett väldigt litet utbud att välja bland och man fick inte heller välja en fondvägg. Hallå?? Vilket år lever de i?? Men, men.. det kan man väl alltid fixa själv i efterhand.. he he.. Sen bar det av till IKEA för lite koll av möbler till sovrummet och hallen. Vi vet i stort sett vad vi ska ha nu. Underbart! Sängen som vi planerar att köpa kommer vi få lite billigare också. Min systers pojkvän har en sån som han köpte för mindre än ett halvår sen och ska nu sälja den. Lovely! Perfekt för oss!

På vägen hem sen köpte vi sushi och smaskade på hemma i lägenheten. Efter det en promenad i stadsskogen med Lucy. En väldigt mysig och trevlig skog måste jag säga! Väldigt trevligt att ha den typ utanför husknuten! Sen tog vi det bara lugnt. Lite vin och choklad samt kollade lite på tv. Ett bad hann vi med också innan vi gick och la oss. Måste ju passa på att bada när man inte kan det hemma! :)

Idag på förmiddagen var det mindre roligt dock. Vi målade ju klart listerna igår, så idag skulle vi ta bort maskeringstejpen. Idiottejp rent ut sagt! Den hjälpte ju väldigt mycket! Såg ut som färgen hade gått rakt igenom och satt sig på golvet tillsammans med lite tejpklister. Gissa vem som blev galen?? Tycker lite synd om Anni som får stå ut med min korta stubin ibland när det kommer till såna saker. Hon försökte lugna ner mig lite, men jag ville inte riktigt lyssna. Efter ett tag när jag funderat lite för mig själv kom även jag fram till att det inte var hela världen. Visst, det blir lite extra jobb men det går ju att ta bort. Förlåt gumman, för att jag inte kunde förstå det på en gång, utan du fick stå ut med mitt sura humör ett tag. Det kommer bli så fint när det är färdigt! Nästa gång vi åker upp ska vi, förutom skrapa färg på golvet, även måla i hallen och köket. Kan knappt vänta tills allt är färdigt och alla våra möbler och saker också finns där uppe! :)

Nu ska jag gå ut och kasta lite boll med tokiga Lucy.. kan han lugnt behöva efter en lång bilfärd idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dzzzh! Kommer bli så himla fint hemma hos oss :) Kan knappt vänta tills vi flyttar... eller jo, det kanske jag kan. PUSS!