torsdag 9 juli 2009

Diggiloo 2009!

.

Så där ja! Nu kom det äntligen upp en bild! Dock inte från min mobil utan från en helt vanlig kamera istället. De artister som var med under kvällen var Ola, Arja Saijonmaa, Niklas Strömstedt, Sara Löfgren, Magnus Johansson, Thomas Petersson, Lasse Holm, Mojje, Brolle och Jessica Andersson. Kvällens joker var Amy Diamond.

Konserten var kanon! Och inte en enda droppe regn fick vi på oss! Underbart! Konserten var lite över 3 h lång plus en halvtimmes paus. Kändes dock inte som så lång tid. Tiden gick himla fort! Det är ju så underbart kul att gå på konsert och när det är så många olika artister blir det ju nästan ännu roligare!

Kvällens bästa låt måste jag nog säga var när Brolle sjöng The show must go on. Shit vilken röst han har! Jag bara rös i slutet av låten! Det var så himla mäktigt!


Det var även väldigt kul att höra Niklas Strömstedt sjunga några gamla godingar. Fick en lite flashback där och såg helt plötsligt min syrra framför mig med hans LP-skiva i högsta hugg! Det var några år sen med andra ord... :)

Och eftersom det här är min blogg så måste jag faktiskt lägga upp ett kort på denna kvinna också. Det skulle ju inte vara jag annars! Vet dock inte om Anni tycker det är ett måste.. ;)

Som sagt, det var en himla bra konsert och jag hoppas att Anni uppskattade sin sexmånaders present. Vilket jag är rätt övertygad om att hon gjorde. Jag har helt klart fått mersmak av Diggiloo-turnén och vill absolut gå även nästa år!! :)

1 kommentar:

Cornelia sa...

Va kul att se och läsa, vi ska gå här ner i Skåne den 29:e. Det är tredje året vi går nu. Man får helt klart mersmak. Och så har vi sett Linda B de andra två åren :-)