onsdag 2 september 2009

Schemafri dag

Idag har jag inget schemalagt i skolan, utan dagen ska ägnas åt att skriva en rapport om hälsa baserad på intervjun jag gjorde igår med en boende på ett servicehus. Hon var hur gullig som helst tanten! Precis så som man hade hoppats att hon skulle vara när vi fick veta att vi skulle göra en sådan här rapport. Det var jättekul att även träffa ett par sjukgymnaster och fråga dem lite om yrket och så. När jag cyklade hem kände jag att jag knappt kan vänta tills jag är klar och får börja jobba! :)

Tillbaka till rapporten annars. Den är klar och ligger sparad här på datorn. Skrev faktiskt det mesta igår efter jag kom hem från intervjuerna. Idag har jag typ bara skrivit konklusionen och det gick bra. Ska läsa igenom hela rapporten lite senare och se om jag godkänner den för ivägskickande. :)

Anni däremot har en lång dag i skolan idag, 8-16. Hon började sin första kurs igår, biologisk matematik och statistik. Ungefär lika rolig som den låter. De hade inte fått veta något om kurslitteraturen innan (finns ingen info på kursens hemsida heller), så ingen hade några böcker med sig och det blev tydligen läraren sur över. Men hallå? Gör det ni ska och publicera kurslitteratur i tid istället då! De hade tydligen inte fått någon introduktion till kursen heller, utan hon hade bara börjat slänga matematiska termer hit och dit. Behöver knappas säga att min kära kände sig rätt uppgiven när hon kom hem.. Nu på eftermiddagen skulle en annan kurs börja och jag tror att det kommer vara mycket mer intressant! Hoppas den läraren har lite mer innanför pannbenet också!

Annars har jag hunnit med att tvätta lite idag också. Känns lite småroligt med en kollektiv tvättstuga. Man är så van att ha sin tvättid och hela tvättstugan för sig själv. Här är det lite annorlunda, men än så länge fungerar det bra. :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Sweet att du redan verkar kommit in i skolarbetet... för mig tar det alltid ett par veckor. Dvs ett par veckor innan det är dags för terminstenta vill säga, haha. Hur var det att skriva rapport igen då? Erkänn att du har saknat det mer än du trodde =)