söndag 6 september 2009

Vi ska bli med katt!

Japp, så är det. En liten kille vid namn Oscar Månsdotter ska flytta in här hos oss. Igår var vi nämligen på öppet hus på Uppsala katthem. Min kära lilla Fisan som fick somna in i mars har lämnat ett stort tomrum efter sig och jag känner nu att det börjar kännas rätt för en ny liten kisse. Fisan kommer alltid ha ett stor plats i mitt hjärta, men även Fisan vet om att det nu är det dags att ge någon ny liten kisse ett nytt hem. Vad bättre då än att ta hand om någon som kommit till världen och haft det tufft och inte har något riktigt hem? Lilla Oscar fann vi då där och som vi båda kände att han skulle få det bra hos oss. Han är lite mer än 4 år och har bott på katthemmet eller i jourhem större delen av sitt liv. Eftersom han aldrig haft någon ordentlig trygghet, så är han lite blyg. Fisan var ju också det i början när jag hade henne, men så snart hon insåg att jag inte var så farlig och att det faktiskt var ett bra hem hon kommit till så blev hon så underbart kelig. Även om min syster har svårt att smälta det.. ;)

Vi hoppas dock, och tror, att Oscar också kommer finna en trygghet hos oss och sakta men säkert bli lite mer framåt. Han var så söt lilla kissen när han satt där på sin pedistal. Nästa vecka ska han förhoppningsvis flytta in här hos oss. Vi ska (äntligen!) få omtapetserat här hemma i sovrummen och när det är klart ska lilla Oscar hämtas och flytta in här hos oss, så i veckan blir det lite inköp av kattlåda, pedistal och diverse saker. Både Anni och jag längtar redan efter vår nya familjemedlem! Och här får ni en liten bild på honom, Oscar Månsdotter i egen hög person! :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åhhh, vad mysigt =)

Michaela sa...

Så söt han var! :D Och det där att Fisan var underbart kelig håller jag väl med om till en viss grad, så länge det inbegriper att bli huggen i handen ;)