måndag 31 augusti 2009

Måndagkväll

Andra skolveckan är inledd idag. Hade dock bara en kort föreläsning, som kändes rent onödig om du frågar mig. Själva föreläsningen i sig var väl kanske inte så onödig, men för mig kändes det rätt meningslöst att sitta där. Det vi gick igenom idag läste jag på HEL-kursen på LiU och det satt fortfarande bra i huvudet. Men, men.. det var inte så lång tid det handlade om.

Anni har ju klarat av sin första skoldag idag också. De hade det dock väldigt lugnt verkar det som. Först upprop och sen en timmas fika. Är det så det kommer vara på SLU? ;)

Annars har vi tagit det rätt lugnt idag. Kollat på slutet av Härskarringen (vi orkade inte riktigt se färdigt den igårkväll när det gick på tv..), ätit lite mat och badat. Jag bara älskar att ha badkar!!! :D

Imorgon är det dags för min första VFU, verksamhetsförlagd utbildning. Praktik kan man också kalla det. Det är dock bara en halvdag. Jag ska till ett äldreboende och göra en intervju med en sjukgymnast samt en patient. Det är en tjej till i klassen som ska till samma ställe. Blir nog rätt intressant tror jag. Kul att komma ut lite och träffa en sjukgymnast redan nu också. Denna fina namnskylt har jag nu fått också, som ska bäras på varje VFU som vi är ute på.

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Visst e det underbart detta studentliv. Tycker det är kul att följa er hur ni har det! Kör hårt och lycka till!

http://katta79.blogg.se sa...

Men de har ju skrivit fel namn!!! Det skall ju stå LILLKRULL!!!

Lena sa...

håller med antingen krull eller åxå åtminstone Meiiijjjer som du fick heta när vi jobbade på manpower...

Unknown sa...

Åhhh, vad mitt hjärta svallar över av stolthet när jag ser din namnskylt! Den lilla krull-totten håller på att bli stor ;)