torsdag 10 september 2009

Färdig!

Min kritiska granskning av den engelska vetenskapliga artikeln är klar! Näst intill iallafall. Ska kolla lite på den lite senare, när jag har fått lite perspektiv på det hela. Men man kan säga att jag är typ färdig.

Anni är i skolan just nu. Hon kanske skulle vara kvar efter skolan också och bygga en kälke. Fullt normalt i september! :) De ska tydligen ha något kälkrace imorgon. För mig låter det mer som lådbilsrally, men men.. säger de kälke så menar de väl det! Ifall hon är kvar så har jag lovat att åka ut till Bonus idag. Första dagen som hon inte kommer åka dit i så fall. Hon såg lite nervös ut när jag erbjöd mig.. ha ha!

Satt och kollade lite på schemat också, för de kommande veckorna. Anatomin börjar ju som sagt på måndag och sen börjar även sjukgymnastiken parallellt. Herregud, vilka långa dagar! När jag satt och kollade igenom dessa scheman så är vi schemalagda typ 8.30-16 varje dag! Visst, jag förstår att det är 40 h/veckan som man ska ägna åt sina studier, precis som ett heltidsjobb, men då ska man väl inte lägga all den tiden schemalagd? När ska man läsa hemma? Känns som att det kommer bli lite tufft framöver...

Inga kommentarer: