lördag 12 september 2009

Härlig lördag!

Helg, I like it! Än så länge har vi bara tagit det lugnt idag. Ätet lite frukost, kollat lite på tv.. lugnt och skönt helt enkelt!

Igår var jag på Nollesittnitng. Innan var vi några tjejer i klassen som träffades och tog ett glas vin/öl/cider på Norrlands nation och strax innan sex gick vi vidare till Upplands nation, där sittningen skulle vara. Den var mycket trevlig! Det var vår klass och våra faddrar. Jag har ju inte varit med nånting på nollningen, så det var kul att umgås lite med klassen utanför skolan. På schemat stod det två rätters middag, sång och dans och lite annat spex. Jag var kvar till ca halvett, sen kände jag att jag hade gjort mitt. Kvällen var dock mycket rolig!

Det är lite roligt där här med olika universitetsstäder. I Lkpg finns det ju inga nationer, utan bara Nationernas hus dit alla studenter kan gå. Här finns det ju 13 olika nationer som är lite utspridda runt om i centrala Uppsala. Alla har ju sina olika scheman och klubbar. Lite kul faktiskt. Det är dock dumt att man inte får ha med sig någon gäst eller så. Ifall det kommer en kompis och hälsar på så kan man ju inte gå till någon nation, om inte personen i fråga är student i en annan stad så man kan fixa ett gästkårleg men det kostar 60 kr tror jag. Ja, ja... jag överlever nog ändå.. :)

Nu en liten uppdatering på Oscar. Han är lite rädd stackarn. Vad vi vet så är det ju första gången han är helt själv. Tidigare verkar han alltid ha varit med sin bror i jourhemmen där han har varit. Kan tänka mig att det känns lite skrämmande helt själv. Igår när jag var på sittningen, så hade han suttit under soffan hela kvällen. Dock har han varit framme inatt. För han har varit och ätit lite mat och öven klättrat i pedistalen. Det låg nämligen en liten leksaksmus på andra hyllplanet och den låg på mattan vid soffan i morse. Kattlådan har han hittat också. Nu på morgonen satt han hela tiden under soffan också. Vi bestämde oss för att ta fram honom. Han blev dock lite rädd, inte så konstigt. Nu ska han få vara enbart i köket och hallen. Vi tror det blir bäst så. Han är ju inte van vid en stor lägenhet, så nu ska han få vänja sig vid en lite mindre del och sen kan han få börja röra sig mer allt eftersom. Tror dock det kommer ta lite tid med att han vänjer sig och kommer bli lite mer framåt, men det gör inget. Han kommer få den tid han behöver. Vill bara att han ska känna sig trygg här och förstå att det är hans hem nu, att han inte ska behöva flytta runt något mer.

Inga kommentarer: