måndag 21 september 2009

Helgen som var...

Dags för en uppdatering kanske? Ja, i fredags bar det alltså av hem till Lkpg efter skolan. Vi anlände dit runt åtta och då var det bara att svira om och gå på party. Emma och Amandas födelsedagsparty närmare bestämt. Det var såååå hinla kul! Först tror jag det var tänkt att vi skulle gå ut, men det blev en helkväll hemma hos Amanda istället. Super kul! Jag är så glad att jag följde med och inte stannade hemma och pluggade. Man måste ju få ha lite kul också! Typ som Emma och Anni hade... :)

Vi sov hos Emma och även en klasskompis till henne, så vi satt och snackade till ca halvfem. Sen började ögonen bli lite trötta och vi gick och la oss... Lördagen bjöd först med frukost på stan. Scones på Waynes. Mums! Sen åkte Anni ut till sina föräldrar och jag gick hem till syrran en sväng. Träffade även barnen och Linus. Mycket trevligt! Vi fem bar det av hem till Uppsala igen...

Igår försökte jag få lite gjort med pluggandet. Gick så där. Motivationen var inte direkt på topp. Det är så svårt också när man själv sitter i pluggrummet och Anni kan sitta och kolla på tv eller åka ut till stallet och ta det lugnt. Hon har det ju lite lugnare än vad jag har i skolan. Men, men.. så kan det va. Bara bit ihop och fortsätta! :)

Vädret var ju superfint i helgen också, så en promenad fick det även bli igår för att få en liten paus i allt. Jag bara ääääälskar det här området vi bor i. Så himla mycket natur! Det finns så många leder och spår man kan gå runt omkring här. Kolla dessa bilder... den första är typ runt husknuten och den andra är ca 800 meter från oss. Man kommer rakt ut på landet! Uuuuuunderbart!!!


Dessa små liv var ju också hur söta som helst... som sagt, landet! Kunde vi ha hamnat i ett bättre område här i Uppsala? Tror faktiskt inte det! :)

Inga kommentarer: