tisdag 15 september 2009

Stolt matte!

Så, äntligen har det hänt! Lilla Oscar har rört sig fritt i lägenheten MEDAN jag satt i soffan! Stort framsteg! Han satt förut och kikade ut lite från sin lilla gömma i pedistalen, men det hände inte så mycket mer än så. Sen lite senare satt han och kikade igen och vips så hoppade han ner och gick några varv i lägenheten innan han var tillbaka i sin gömma igen! Han sneglade dock på mig ganska mycket, men ack så underbart att se att han börjar våga sig fram lite! Det tog dock inte lång tid förrän han hoppade ner igen och gick ut i köket och åt lite mjukmat och sen även gick på lådan. Jag kände mig som en riktig stolt matte! När Anni ringde och jag berättade vad som hänt, så sa hon "Men, jag vill ju också se!". Det kändes lite som att vara föräldrar och att den ena föräldern precis har missat barnets första ord eller steg. :)

3 kommentarer:

Anni sa...

Tänk va, vår lilla kille börjar bli stor! Dzzh! Puss :)

Mart sa...

lycka till med nya kissen!

Unknown sa...

Åhhh, vad roligt! Då kanske jag kan få se det lilla livet, mer än som en mörk skugga under soffan, nästa gång jag kommer på besök ;)