torsdag 3 september 2009

Första examinationen avklarad...

... i form av ett examinationsseminarium. Varje basgrupp hade blivit tilldelade en hälsoteori, som vi skulle presentera och sen koppla till de intervjuer vi gjorde i tisdags på VFU:n. Vi förberedde oss idag på förmiddagen och eftermiddagen var det dags. Det gick bra. Basgruppen jag hamnat i funkar riktigt bra tycker jag. Alla är delaktiga och ingen kör över någon annan. Very nice!

Har även blivit lite fattigare idag också, då jag inhandlat ytterligare tre stycken kursböcker..

Anni hade en liten annorlunda skoldag än vad jag hade kan man säga. De var på studiebesök på en gård utanför Uppsala och traskade runt i gummistövlar. De fick även lära sig lite om vall och säd plus hälsade på grisarna och fick titta på små grisbarn. Vi går på lite olika utbildningar som sagt. :)

Nej, nu ska jag återgå till min lilla kursbok här.. Nursing Research: Appraising evidence for nursing practice. Låter väl himla spännande?? :)

2 kommentarer:

Anni sa...

Du är så duktig gumman. Jag är så stolt över dig! PUSS!

Unknown sa...

Gött mos va? Det går ju som en dans för dig i universitetsvärlden =) Har du tänkt över mitt förslag om den 13:e? Skicka mig ett mail är du snäll, har en känsla av att jag kommer att vara utan mobil ett bra tag =(