lördag 15 augusti 2009

Inte mycket uppdateringar nu för tiden..

Tiden räcker helt enkelt inte till. Förstå, flytten är om tre dagar!! Då ska vi lämna Lkpg, kanske inte för gott men för en rätt lång tid framöver iallafall. Känns lite vemodigt, men samtidigt spännande också!

Idag blir det inte mycket packande och så. Det mesta är redan nerpackat. Skönt! Istället blir det en fika på stan med Kalle ponken och sen ikväll ska vi ha lite fest här hemma. Ska bli kul! :)

Annars har det väl handlat mest om Uppsala sista tiden. Vi var där förra veckan ons-fre och målade i köket och hallen. Då hade vi med våran nya säng också. Very nice! Blev lite shopping på IKEA också, bl a ett par sängbord. Denna vecka blev det också Uppsala, tis-ons. Fortsatte måla lite. Svärföräldrarna var också med på tisdagen och tapetserade vardagsrummet åt oss. Det blev så himla fint! Guld värt att de kunde hjälpa oss! :)

Helgen som var var vi ju som sagt i Göteborg och kollade på Madonna. Ni kanske redan förstått att vi tyckte den konserten var rätt bra? :) Fanns dock inte ett enda hotellrum ledigt i hela Göteborg, så vi lånade svärföräldrarnas volvo, fällde sätena och bädade upp som en dubbelsäng. Det var jättemysigt! Först hade vi tänkt att stanna vid en sjö, som jag var vid för flera år sen. Jag och några kompisar hittade den bara av en ren tillfällighet. Nånstans innan Borås finns den. En liten sidoväg från en rastplats. När vi anlände till den mitt i natten så var det lite väl mörkt för vår smak. Tyvärr så är jag ju lite fjantig när det gäller mörker. Så vi åkte tillbaka till rastplatsen och sov där. På morgonen sen när jag vaknade, så hoppade jag fram i framsätet och styrde bilen (med Anni slumrandes där bak.. ha ha!) mot sjön. Där åt vi frukost och tog det lite lugnt. Bilden nedan visar hur mysigt vi hade det! Hela dagen tog vi det bara lugnt sen. Stannade vid en auktion bl a och åt även sushi i Jönköping. En underbar dag kan jag säga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej baby. Flytten är nu om TVÅ dagar! Men det kommer gå så himla bra :) PUSS