måndag 3 augusti 2009

En liten uppdatering..

Ja, jag kan ju inte säga att jag är den bästa på att blogga just nu. Lite mycket annat som händer, men bara trevliga saker.

I onsdags var jag ju ute och åt på Riva med Michaela. Det var mycket trevligt! Supergod mat och gott vin tillsammans med kul sällskap. Inte en helt fel kväll med andra ord! :)

I torsdags var jag och hämtade syrrans katt Majsan. Desse och Linus åkte till Grekland i torsdags, så jag skulle vara kattvakt. Efter det sen så gick jag och Anni på stan. Det var så himla skönt att bara gå runt och strosa lite, bara ta det lugnt. Inte ofta det blir sådana dagar för oss på stan. Oftast är det mest en snabbtur ner till stan för att köpa det vi ska köpa, men inte denna gång alltså. Jag hade en mycket mysig dag på stan med min kära!

Kvällen sen jobbade Anni och då umgicks jag lite med Bengan. Även vi gick en sväng på stan och sen vandrade vi hemåt till mig. Det duggade lite lätt, men med ett paraply i handen var det ingen fara. Tills vi kom till raksträckan här bortanför mig vill säga... då bestämde sig himlen för att det var dags att öppna sig ordentligt. Regnet studsade upp till knäna på oss! Inom loppet av någon minut plaskade det i mina skor! Skönt att vi var på väg hemåt så vi kunde dra av oss våra blöta byxor och strumpor! Men måste säga att det var lite kul också. Minnen från barndomen dök upp där kan man säga.. :)

Fredagen tog vi en lång sovmorgon och slappade mest här hemma i soffan. Very nice! Anni åkte sen iväg för att jobba sin sista dag på jobbet, så nu är vi båda lediga! Vi firade det med att åka ner på stan och sätta oss på Geroge och fika. Mycket mysigt!

Igår var det svärmors 60-års kalas. Vi åkte ut dit vid elva ungefär och hjälpte till att förbereda lite, sen svirade vi om och var färdiga lagom till gästerna började droppa in. Efter en regnig vecka så var det ju faktiskt sol ute. Perfekt, eftersom det bjöd på lite lekar ute i trädgården. Mycket kul! Sen blev det middag och efterrätt inomhus. Kvällen var mycket trevlig och det var roligt att få lite ansikten till namn som man hört dyka upp då och då!

Idag tog vi en liten sovmorgon också. Vi sov ute hos Annis föräldrar. Lite trångt i en 90-säng dock, men det gick det med. Inatt kommer sängen dock vara väldigt stor. Anni och hennes familj åker nämligen till London i natt. De skulle ju gå på en av Michael Jacksons konserter, men som alla vet så gick ju han bort för ett litet tag sen. Deras flyg och boende var ju redan betalt och klart, så de kommer ju åka ändå. Tror dock de kommer hitta på något annat kul att göra, även om det självklart är tråkigt att det inte blir någon konsert..

Så som sagt, sängen kommer vara väldigt tom i natt och även imorgon natt... kommer sakna min underbara tjej nu när hon är borta. Men vad är det vi brukar säga vid såna här tillfällen, gumman? Det kan vara bra att längta lite ibland också. Puss på dig! :)

Inga kommentarer: