torsdag 1 oktober 2009

Hur klarar sig folk??

Det är frågan. Hur klarar man sig på endast pengar från CSN? För mig kommer det inte att fungera kan jag säga! Efter att jag betalat räkningarna denna månad, fört över pengar till matkortet (vuxenpoäng!!) och köpt en tågbiljett till Linköping (en väldigt billig sådan), så har jag bara 833 kr kvar ett leva på denna månad. Ok, jag köpte en rygg säck och ett par inneskor igår, men det var bara 348 kr. Kostade inte på mig något direkt. 833 kr!! Hur gör de som inte jobbar? Jag förstår verkligen inte!

Summan av kardemumman iallafall är att när jag kommit in lite mer i skolan och första tentorna är avklarade, då blir det till att leta extrajobb, för det här går då inte!

2 kommentarer:

amanda sa...

bäcken är inte beckham och pelvis är inte elvis utan bäcken är pelvis!

Unknown sa...

Jag lovar att sätta ihop en liten guide hur du ska klara dig på CSN, jag har ju trots allt levt på detta underbara lån i snart 6 år sammanlagt =) har massa knep på lager, hehe!