onsdag 7 oktober 2009

Den som inte tar bort luddet ska dö!

Den kanske inte var riktigt lika hård, men våra kära grannar hade allt lämnat en lapp till oss som jag såg när jag gick till skolan i morse:

Är det verkligen så farligt att det står en soppåse i trapphuset? Det är ju inte så att vi låter den stå där en vecka innan vi slänger den. Nej, utan det här handlar om ifall vi upptäcker att den är full på kvällen så knyter vi ihop den, ställer den i trapphuset och tar med den ut nästa morgon. Påsen kan inte stå i lägenheten eftersom då skulle nog lilla Oscar ha det livat på natten och vem har lust att gå ner tre trappor, runt huset och bort till sophuset sent på kvällen? Inte jag iallafall. Och luktar? Visst, sopor kan lukta, men hur länge vistas de i trapphuset vid vår soppåse? Det tar väl sisådär en sekund och sen har de gått förbi. Himla jobbigt alltså.

De som skrev lappen har dessutom en dörrmatta med deras stövlar på utanför deras dörr. Jag kanske ska lägga en lapp till dem och skriva jag inte tycker det är så trevligt att se skitiga stövlar i trapphuset? Och att de dessutom luktar illa?

Funderar på om jag ska starta ett lappkrig...

4 kommentarer:

Mia sa...

Snälla Camilla, starta ett lappkrig! Jag vill gärna följa fortsättningen på detta=)

Unknown sa...

Haha, så himla festligt! Ett lapp-krig säger jag!!! F-n, grannar måste man lära att veta hut. Själv ska jag ta tag i våra idiot-grannar så fort jag kommer tillbaka till Sthlm *argh* Lycka till ;)

Mart sa...

Välkommen till Uppland. I Stockholmsregionen är vi inte snälla mot varandra längre.

Jag lämnade en lapp till en granne och snackade med honom när han kom hem. Hans dusch står och droppar HELA dagarna i rummet intill där jag pluggar (pluggade). Fatta vad duschkabinen gjorde att ljudet fortplantade sig. sedan tänker jag på alla liter ultrarent vatten som droppar ut till ingen som helst nytta. Sedan dess är det tyst från grannens dusch förutom vid duschning då förstås, men det är inte vidare störigt.

Lycka till med sopgrannen, studierna och Uppsala.

J-son sa...

Ha ha...Lappkrig, lappkrig, lappkrig=)

Ja, föresten, HEJ CAMILLA=)

/J-son