söndag 17 maj 2009

Söndagkväll!

Ytterligare en helg snart till ända... de går alldeles för fort. Nästa vecka är det dock en kortvecka igen, vilket är trevligt! A är iväg och spelar innebandy just nu. Jag skulle också följt med, men det blev inte så. Tisdag är det innebandyturnering iallafall och då ska jag allt vara med!

Helgen inleddes med Mörners uteservering i fredags. Jag och BTB träffades på stan för att ta en fika, men solen lös så trevligt på uteserveringarna på Stora torget så vi satte oss där i stället. Drack ett par öl och snackade lite skit. Väldigt trevligt!

Sen kom A och hämtade upp mig. Vi köpte med oss mat hem och sen bar det av ner till stan igen. Bio stod det på schemat. "Änglar och demoner" närmare bestämt. Den var bra! Är så fascinerad över Mr. Brown som skriver så innehållsrika böcker och kan få ihop det med all historia. Mycket bra! De hade ju gjort om i salong 1 också på filmstaden. Lite mer flygplansaktiga stolar. De var väldigt sköna, men dock rätt höga. Nivåskillnaderna är ju inte så höga där inne, så jag kan tänka mig att det kan bli svårt för en del att se. Varför gjorde de inte lite nya nivåskillnader när de ändå höll på att göra om? Hade sett också, innan vi gick på bion, att raden längst bak kostade mer än de andra raderna. Det visade sig att det var lite "lyxigare" stolar och ett bord i mellan. Det var ju fint, men jag är glad över att vi inte satt där. Det var ju typ en halvmeter mellan stolarna. Inte så mysigt när man vill gå på bio med sin kära. Nej, sista raden dissar jag numera!

Lördagen var det lunch ute på landet hos svärföräldrarna. E fyllde år i torsdags, så det var en födelesdagslunch för henne. Hennes pojkvän var där också. God mat och trevligt sällskap!

Efter det blev det en tripp till Maxi för att inhandla lite mat inför kvällen. Grillat stod på menyn. Sen hämtade vi upp N med sina två barn, varav den yngsta ni ser i mitt förra inlägg. ESC blev dock lite långt och sent för de två små, så de somnade sött i soffan.

Sverige slutade ju på en 21:a plats. Hade hoppats på bättre, men det kändes lite som att det skulle kunna gå hur som helst. Vi hade ju en liten annorlunda låt i år. Tyvärr gick det inte vägen, men det var kul att Sverige var med i finalen i allafall!

Inga kommentarer: