torsdag 14 maj 2009

Herregud!

Jag har ju glömt att berätta en av de roligaste sakerna som har hänt denna vecka! Vi har fått en lägenhet!! Uuuuuuunderbart!! Den första lägenheten som jag skrev om var vi ju och kolla in området på under påskhelgen. Vi fick den, men tyvärr fick vi inte skriva kontrakt eftersom vi ännu inte studerar i Uppsala eller fått något antagningsbesked. Andra hyresvärdar som vi pratat med godkänner en anmälan till universitetet och sen får man komplettera med antagningsbesked, men inte dom inte. Så den fick vi alltså tacka nej till.

Nu så här i efterhand var det faktiskt bra, för den lägenheten som vi har fått verkar mycket bättre! Den första var en trea på 51 kvm(!) med pentry, så rätt liten alltså samt ingen balkong. Plus att den låg ca 7 km söder om centrum och 6 km från min skola. Annis dock bara 2 km där i från. Området var dock mysigt och jag skulle lätt kunna tänkt mig bo där. Hyran var väldigt bra också och både el och bredband ingick, men som sagt. Det blev inget med den.

Lägenheten som vi nu har fått och vars hyresvärd godkänner enbart en anmälan till universitetet just nu, ligger ca 3-4 km från centrum med 3 km till min skola. Anni får tyvärr längre, ca 5-6 km. Hon kommer ju dock ha bilen mest, eftersom hon måste åka till stallet. Denna lägenhet är också en trea, men på 70 kvm med ett riktigt kök. Plus balkong! Och ev. badkar! Dessutom ligger den i ett område som vi pratade om redan i början när vi började kolla lägenhet, att det ligger rätt bra till för oss både. Stadsskogen ligger precis bredvid också.

Så gissa om vi är lyckliga?? Det är så underbart att inte behöva tänka på lägenhet mer, utan det är redan klart nu och den 1 juli får vi tillgång till vårt nya hem! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är verkligen helt fantastiskt härligt gumman!!! Blir glad och ganska lättad så fort jag tänker på det... Ikväll myser vi i soffan framför ESC tycker jag! PUSS!