tisdag 12 maj 2009

Semifinal!

Då är det dags! Ikväll börjar ESC - Eurovision Song Contest för er som inte har koll.... Första semifinalen sänds på SVT ikväll och då är det dags för Sverige att kvala. Det känns som att det skulle kunna gå hur som helst! Men jag hoppas, hoppas på att hon går vidare. Hur tråkigt blir det inte på lördag annars, i den stora finalen??

A:s tävling är igång igen också. Måste hinna lyssna på bidragen i eftermiddag så jag kan rösta. Fast på ett sätt känns det nästan som att man bara skulle kunna blunda och peka och ta ut vilka som ska gå till final. Man brukar ju få ett och annats "VA?" i huvudet när man tittar på ESC. De gör ju inte riktigt alltid som jag vill. :)

Jag vet att en viss E är rätt sugen på att slå mig i denna tävling också, eftersom hon hamnade tvåa i den svenska uttagningen efter min otroliga återhämtning (om jag får säga det själv) i andra chansen och finalen. Önskar henne lycka till och må bäste kvinna vinna! ;)

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Härligt vilket engagemang.
Kram och trevlig kväll!

Anonym sa...

Nu kan man ju säga att jag gett dig segern... glömde helt bort att rösta igår. F-n!! För att kunna vinna nu krävs total miss från dig och toppresultat från mig. Kommer troligtvis hända men det blir lite kämpigt.
/E

Camilla sa...

Jobbigt, E! Men livet är hårt ibland.. ;)