fredag 8 januari 2010

Idiotparkeringsvakter!!

Just nu hatar jag parkeringsvakter. Jag förstår att de har ett jobb att sköta, men ibland så är det bara så dumma i huvudet rent ut sagt! När jag kom hem idag, så ställe jag bilen vid porten för att jag bara skulle hämta Lucci och sen åka iväg igen. När jag kom ner till bilen igen så ringde Anni och ville att jag skulle kolla några papper åt henne, så jag gick upp igen. Det tog inte ens 5 min innan jag var nere igen och vad ser jag då? En parkeringsnisse som lappar bilen! Han påstod att jag hindrade de som plogade att göra sitt jobb. Eh, va? Visst de höll på att ploga runt omkring här, men det är ju inte så att jag stoppar upp all plogning i hela området för att jag låter min bil stå vid porten i 5 min! Enligt den här parkeringsnissen hade de då ringt efter honom, som måste varit här i området och han sätter en lapp direkt när han kommer. Får man ens göra så? Är det inte han som ska kolla och sen återkomma efter 5 eller 10 min eller vad det nu är och sen lappa? Han kan väl inte börja skriva en böteslapp bara för att de ringer, när han inte ens har sett bilen? När jag försökte prata med honom så var han även hur otrevlig som helst! Nästan halvskrek på mig. Ursäkta, vad hade jag gjort honom? Blir så irriterad!! Det här vill man ju gärna överklaga, men är det någon idé? Är det någon som någonsin har fått rätt när de överklagat en böteslapp??

Inga kommentarer: