tisdag 12 januari 2010

Då är man 30+

Då har man passerat 30 och blivit 31. Känns lite konstigt. Känner mig inte alls som 31, men om jag ska tro mina föräldrar så är det det jag är. :)
Min födelsedag började med frukost på sängen igår, som min kära sambo kom med. Sen var hon tyvärr tvungen att åka till skolan. Jag hade ledigt hela dagen, men Anni hade obligatoriskt hela dagen tyvärr. Hon kom dock hem på lunchen och åt. Själv slappade jag mest under dagen annars. När Anni kom hem så spelade vi lite guitar hero och sen åkte vi till stallet. På vägen hem stannade vi för att handla lite, men jag fick snällt sitta i bilen. Anni skulle göra en överraskningsmiddag. Me like! Satt ute i vardagsrummet, lyssnade på henne i köket och klurade på vad det kunde vara hon gjorde... men hade ingen aning. Det visade sig att hon gjorde egen sushi till mig! Och det var så gott!! Thank you, baby!
Tro nu inte att jag bara fick 3 st bitar bara för att det är det på kortet. Hon hade gjort ett jättestort fat med sushi! Efter maten fick jag hoppa in i vardagsrummet igen och hon fortsatte dona ute i köket. När hon kom ut igen, så hade hon gjort en tårta! Och den var sååååå fin och mycket god! Tog en bit till efterrätt vid lunchen idag också. :) Min födelsedag var mycket trevlig och presenter fick jag faktiskt också! Rosor, örhängen, pyjamasbyxor och en liten upplevelse fick jag av Anni. Imorgon ska vi nämligen åka med Birka cruises! Ska bli så kul att komma iväg lite, jag och min kära. Trerätters middag ska det också bli fick jag veta! Gott! På den här båten finns det också något som heter Paradise beach. Ett inglasadt soldäck med pool, jacuzzis, barer, solstolar, palmer, grill, scen och dansgolv. Det finns även tre artificiella solar, identiska med riktigt solljus så det är som att sitta i solen. Inträde till detta samt en drink i handen fick jag av mina svärpäron. Tack så jättemycket! Ska bli superskönt att få lite sol och värme! :)

4 kommentarer:

Angelica sa...

Men ojojoj vilken fin tjej du har!!! =) Hoppas ni har det bra på er kryssning.

(sen så kanske Anni inte har något emot att du skrev "han hade gjort ett stort fat" ... hihi)

Anonym sa...

Nu fick jag se den fina tårtan! Ha så trevligt på båtturen och hoppas filmen var bra!

P.S. Vilken ordpoliser det finns... D.S.

Anonym sa...

Eller "vilka ordpoliser det finns" ska det ju vara! Bäst att passa sig... :)

Camilla sa...

Ups... men nu är det ändrat, så allt är i sin ordning. :)