fredag 29 januari 2010

Bada, bada, bada!

Idag har vi varit i Fyrishov här i Uppsala och badat! Eftersom det inte blev så mycket sol och bad på min födelsedagskryssning, så bestämde vi ju att vi skulle åka hit istället. Det var mycket skoj! Länge sen man plaskade i vattnet med flytleksaker och åkte vattenrutschbana! Vi hade även löst en biljett till deras relaxavdelning, så efter att ha lekt lite och ätit lite lunch så gick vi upp en trappa. Där bubblade vi och bastade lite. Såååååå nice!

Dock så var det en sak som gjorde mig väldigt förvånad! Det fanns separata relaxavdelningar för män och kvinnor. Det är ju inte så konstigt, men brukar man ändå inte ha på sig bikini/baddräkt i såna här lägen?? När jag kollade in i relaxavdelningen precis när vi kommit så ser jag en spritt språngande naken kvinna som är på väg ner i bubbelpoolen. Jag blev helt paff! Trodde vi hade råkat tajma in nudisttimmen eller nått. Hon var dock borta när vi kom tillbaka dit sen, men när vi skulle bubbla för andra gången så kliver det ner en annan naken kvinna. Ha ha! Vad var detta? Måste man inte ha badkläder på sig i badhus, även om det bara är en avdelning för kvinnor? Tydligen inte... ha ha! Anni och jag behöll dock våra badkläder på!

Inga kommentarer: