tisdag 5 januari 2010

Dags att blogga lite kanske?

Nu är det ett nytt år! 2010, helt sjukt! Och snart fyller man år också.. snart har jag till och med passerat 30. Kan inte annat än skratta.. ha ha.. Känner dock på mig att det kommer bli ett bra år! :)

Iallafall, nyårsafton spenderade jag och Anni här i Uppsala med en trerättersmiddag, vin till maten, lite singstar och bubbel vid tolvslaget. Så här så menyn ut:

Förrätt:
En räkcocktail med avocado
Varmrätt:
Rotfrukter i ugn kryddade med rosmarin, oxfilé och två sorters kalla såser
Efterrätt:
En choklad - glace au four

Måste säga att middagen var fantastisk god! Efterrätten var från en julklapp jag fick av Anni, en chokladkokbok. Finns sååååå mycket mumsiga saker i den kan jag lova!! Nyårsafton var mycket mysig och raketer fick vi se vid tolvslaget också!

Annars försöker jag plugga lite till min tenta som jag har på fredag. Fysiologi denna gång. 9 hp. Mycket att läsa in med andra ord. Vi har även varit i stallet, gått promenader med Lucci och igår åkte vi även lite pulka. Hej vad det gick! Backen är mycket snabbare nu än sist vi åkte. Me like!

Nej, nu ska jag hjälpa Anni att plocka iordning lite här hemma. Har lovat städa toaletten också. Vilket skitgöra... ok, den var dålig men jag var tvungen. :)

Lite sent kanske, men bättre sent än aldrig... GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!

Inga kommentarer: