fredag 22 januari 2010

Fredagsmys!

Det ska det bli idag. Kom hem för en stund sen efter att ha storhandlat lite. Då det är lite knapert med pengar blev det typ köttfärs och pasta = billig mat. Ikväll ska vi dock äta oxfilé. Vi hade en bit i frysen sen tidigare, så efter att köpt lite studentmat så ska vi lyxa till det lite så här på fredagskvällen. Jag insisterade på att få köpa två semlor också. Är det fredag så är det! :)

Annars har det varit ganska lungt idag. Anni har varit i stallet och ridit och själv satt jag en stund på det juridiska biblioteket. Konstigt kanske ni tycker, eftersom jag inte pluggar längre. Men det gör jag faktiskt. Jag läser ett par kurser på distans, så därför satt jag där idag. Samtidigt försöker jag söka lite jobb också. Att leva på den här lilla summan vi "får" är inte så kul. Nu när man läser på distans är det ju lite lättare att kunna jobba extra också, eftersom man kan bestämma själv när man ska sätta sig att plugga. Vi får se om det dyker upp något jobb snart...

Inga kommentarer: