onsdag 18 november 2009

Ögoninfektion?

Kan det sätta sig på ögonlocket mån tro? Mitt högra ögonlock har nämligen svullnat upp och är så där lite rött och irriterat. Känner dock ingenting i ögat. När jag rör ögat och speciellt när jag blinkar så känns det kan jag meddela. Precis som att jag skulle fått ett knytnävsslag (inte för att jag vet hur det känns, men ändå...) och att det fortfarande är lite ömt efter det. Ni som läser min blogg och är sjuksköterskor.. några råd?? :)

Annars åkte Anni alldeles nyss till skolan. Hon kommer hem till lunch igen och då ska vi äta lite ihop innan jag skjutsar tillbaka henne. Ska nämligen ut till stallet sen och rida lilla Bonus. Ska bli trevligt! :)

Sen ikväll väntar Grey's anatomy och en godispåse som vi glömde igår...

1 kommentar:

Mart sa...

jag jobbade på ögon (vårdavdelningen) i malmö. Ofta skulle patienterna opereras eller hade opererats när de var där. men vi fick även in lite akuta patienter. Dock lite värre än det du beskriver.

Är det en vagel? Är du förkyld?

Mitt råd är att köpa NaCl (koksalt) och/eller tårsubstitut på apoteket och att inte använda linser eller peta dig i ögonen. Blir det värre eller om du svarar ja på någon av dessa frågor sök läkarhjälp på VC!
Känner du obehag i själva ögat? Rodnad i ögat?
Har du feber?
Ser du sämre än vanligt?

Lycka till och krya på dig

/Tina