fredag 27 november 2009

Dålig start

Denna morgon är ingen bra morgon. Hade svårt för att somna igår, så i morse när klockan ringde kände jag mig typ död. Inte mycket att göra. Upp och göra sig i ordning för skolan. Seg som en zombie släpade jag mig upp. Tur att man har sina rutiner på morgonen. När jag skulle cykla iväg till skolan gick jag ner i källaren för att först hämta cykeln. Där stod den inte, utan jag hade lämnat den på baksidan igår. Traskade då runt huset, låste upp min cykel bara för att se att det är punka på framdäcket. Någon eller några idioter snodde ju mina ventiler på däcken förra sommaren. Kan man inte ta cykeln måste man ju sabba något på den, är det inte så? Iallafall, sen jag skaffade nya ventiler så håller det inte riktigt tätt. Funkade bra till en början, men nu för tiden så försvinner luften lite då och då. Irriterande! Satte iallafall igång att pumpa cykeldäcket och sen bar det av i ilfart, eftersom jag redan var sen. Hinner en bit in i stadsskogen bara för att se att luften håller på att försvinna igen och snart var däcket platt. Vad göra? Jo, traska hemåt med cykeln. Hade inte kommit så långt att jag kunde ställa cykeln och gå sista biten. Anni såg skräckslagen ut när jag låste upp dörren och klev in i lägenheten igen. Stackarna hade mardrömmar i natt och när hon nu hör att någon försöker komma in i lägenheten så förstår jag att hon blir lite skrämd. Men det var ju bara jag som sagt. Lagom trevlig och med ett superbra humör. Not. Så nu sitter jag här i stället. Jag skiter faktiskt i föreläsningen idag. Ja, så är det. Denna morgon har hitills inte varit superbra direkt. Dagen kan väl bara bli bättre nu? Eller?

Inga kommentarer: