måndag 2 november 2009

Korkad

Har jag blivit för gammal för att plugga? Har min hjärna helt dammat ihop av att sitta på det där företaget i nästan 5 år? Jag tror aldrig jag har känt mig så korkad som jag gör just nu, när jag sitter med alla mina böcker och ska försöka plugga till tentan. Har precis kollat igenom några gamla tentor och det känns som att det skulle behövs ett mirakel för att jag ska kunna klara det här. Jag har aldrig känt mig så uppgiven inför en tenta, eller prov som det hette i grundskolan. Jag vet att man ska tänka positivt och att man ska göra sitt bästa, men om det inte räcker då? Aldrig i hela mitt skolliv har jag fått underkänt på någonting. Ska jag börja med det nu? Just nu vill jag bara slänga ut alla böcker, lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet...

2 kommentarer:

Storkrull sa...

Misströsta inte! Power, Lillkrull!

Lena sa...

Jag praktiserade TBL under alla mina 5-år... Tenta Baserat Lärande, är det bästa! kolla gamla tentor om och om igen! Första tentan man kollar på gör en livrädd, men sen lossnar det efter ett tag.