måndag 22 juni 2009

Semestern är slut och ny arbetsvecka!

Japp, då var min enda semester denna sommar slut. Dock är det inte så hemskt som det låter. Fr o m kl. 18 den 15 juli är jag ju arbetslös istället och då är jag ju ledig. Tack och lov att det är jag själv som har sagt upp mig, annars skulle jag nog inte vara så glad över det.. Ha ha!

Midsommarafton annars var mycket trevlig! Jag och A åkte ut till landet vid tolvtiden. Strax efter vi kom dit började det ösregna, vilket är väldig ovanligt för en midsommarafton. Not. De första gästerna anlände vid ett och då duggade det lite bara, för att sen försvinna helt och så sprack himlen upp. Nice! Potatis och sill kunde intagas utomhus utan regn och kyla. Efter det kom några fler gäster. Allt som allt var vi 8 vuxna, 2 barn och ett barn på ingång (eller utgång?). Eftermiddagen bjöd på fyrkamp (hittade inte allt som behövdes i sista grenen i femkamp...) och efter det plockades grillen fram och allt som vi behövde till kvällsmaten. Precis innan vi grillat färdigt började regndropparna att falla igen, men eftersom vi satt under tak med skydd och infravärme gjorde detta inte nånting. Efter maten satt vi och småpratade och sen gjorde K2 irodning den obligatoriska midsommartårtan. En ny variant även i år och den var sååååå himla god! Gjorde absolut ingenting att det blev en bit över som jag och A kunde mumsa på på midsommardagen... :)

Gästerna drog sig sedan hemåt runt halvelva-elva om jag minns rätt. Jag och A satt kvar en stund ute efter att de hade åkt. Det var väldigt mysigt. Vi hade tända ljus på bordet, drack lite vin och bara satt och pratade. Det blev ett perfekt avslut på en mycket trevlig midsommarafton! :)

Resten av helgen blev lugn. Midsommardagen tog vi en liten promenad med Lucy och sen kollade vi på film och åt lite godis. Igår söndag, var vi en sväng ute på landet och sen åkte vi till Boxholm för att spela golf. Började dock regna lagom som vi kom dit så vi slog några bollar på ranchen istället. Siktar på att det blir bättre nästa helg.

Inga kommentarer: