måndag 15 juni 2009

Första semesterdagen!

Den har spenderats rätt mycket i soffan idag. A var hemma från jobbet, så det har varit en lugn dag. Åt lite frukost och så kollade vi på två filmer. Sen somnade A i soffan och jag gick och plockade lite här hemma.

I fredags var vi hos N & C på middag. Inte varje dag man äter middag hos en EU-parlamentariker! ;) Men det var trevligt. God mat och jättegod efterrätt! Sommarens första svenska jordgubbar har intagits nu också! Mums!

Lördag började med lite sovmorgon, vilket båda verkligen behövde. Efter frukost åkte vi ut till Sharpman. A skulle shoppa lite till sin lilla kuse och sen bar det av ut till landet. A:s föräldrar var borta helgen som var, så vi sov där lör-sön. Spelade lite Wii-spel, umgicks och grillade. Alltid skönt att vara lite ute på landet! :)

Söndagen bjöd på födelsedagslunch hos K2, som fyllde förra måndagen. Eftersom hon är en nybliven mamma, fick hon ett presentkort på p.a.u.s. så att hon kan ta sig lite egentid någon gång sen framöver. Kan nog de flesta mammor behöva! :)

Något som var bland det roligaste i helgen var att jag red i lördags! Första gången som jag red på A:s häst. Det var jättekul! Saknar verkligen det här med hästar och ridning, men man känner sig dock lite lätt vilsen. Det var ju trots allt 10 år sen som jag slutade rida regelbundet och då hade jag ju hållt på med hästar sen jag var 7 år. Men oj vilken träningsvärk jag fick i överkroppen.. musklerna är inte riktigt vad de borde va.. ha ha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojojoj! Lät A dig rida Bosse Bus?! Det var stort! Grattis.

/E