fredag 26 juni 2009

Michael Jackson - King of pop

I morse väckte A mig med en puss i pannan och sen berättade hon att Michael Jackson är död. Min reaktion var bara "Va?". Det kändes så konstigt. Han är verkligen död. A och hennes familj skulle åka till London 3 augusti för att se en av hans konserter. Svärmor fyller 60 år och hon har tydligen alltid velat se honom, men nu blir det alltså inte så.
.
Det är ofattbart. Jag kan inte säga att jag är värsta inbitna Michael Jackson fanset, men alla har väl nåt minne av honom? Han har ju varit en artist i så många år. Tyvärr tänker nog alltför många också på alla rykten och anklagelser som florerat under åren. Om de är sanna eller inte ska inte jag göra någon kommentar om.
.
Jag har själv lyssnat väldigt mycket på hans skivor och har de flesta hemma. Lyssnade som mest när han släppte sitt History-album. Var så lycklig när mamma köpte det till mig! Jag och Matilda lyssnade som galningar. Earth song var en klar favorit! Han har dock gjort så himla många bra låtar, så det är svårt att bara välja ut en enda favorit.
.
Men nu är han alltså borta. Stor sorg råder bland många och man kan väl inte säga annat än att han gjort ett stort intryck på denna jord innan han lämnade den?

Inga kommentarer: