tisdag 24 mars 2009

Ytterligare en helg till ända..


..och helgen har vi spenderat ute på landet. Me like! Saknar lite att befinna mig ute på slätten, så det var väldigt trevligt att få göra det i helgen.

Denna helg blev det långhelg för mig också. Hade semester igår, måndag. Inte helt fel kan jag säga! Så idag när man är på jobbet känns det som att det egentligen skulle vara måndag. Rätt trevligt när man kommer på att det är tisdag. :)

Anledningen till att jag tog ut en semesterdag igår var att min underbara tjej fyllde år. Hennes familj är dessutom bortrest, så jag tyckte lite synd om henne att va helt själv på sin födelsedag. Så in med en semsterdag och fira henne hela dagen, vilket hon uppskattade. Dagen började med den obligatoriska Ja må hon leva - sången, frukost på sängen med paket och tulpaner. Lunchen bjöd på pannkakor, något hon alltid ville ha när hon var liten på sin födelsedag, och en till present. Sen mös vi i soffan och kollade på en film. En skräckfilm ska jag tillägga. Hon som h a t a r skräckfilmer. Säger hon. Tror allt att hon har en liten skräckblandad förtjusning till skräckfilmer ändå, även om hon ser större delen av filmen bakom en kudde. Efter det ett varmt bad och sen göra iordning oss lite. Ytterligare en present det och sen in till stan för att äta på restaurang Olympia och spela biljard. En mycket trevlig dag måste jag säga!
Hemfärden gick dock i sakta mak. Snöstorm kan man lugnt säga. 30-40 km/h puttrade vi fram på vägen i snöyran och blåsten. Men hem kom vi, hela och rena!

Inga kommentarer: