tisdag 14 september 2010

Lite trött...

Sitter och kolla på tv på mina små tjockisar. Jag kan inte låta bli, jag tycker Biggest Loser är så underhållande! Den amerikanske alltså. Det är intressant att se hur mycket de kämpar och man blir så glad när de lyckas!

Annars har dagen varit rätt lugn idag. Sov lite dåligt i natt. Dels pga att Anni saknades vid min sida, men även pga en idiotbil nere på parkeringen. Den bestämde sig nämligen för att sätta igång sitt larm kl. 01.30. Det tog ett tag innan jag fattade vad det var. Sov rätt hårt just då tror jag. Till slut tystnade den och precis när jag somnat om satte den igång igen, sen höll den på så lite då och då under natten... Sista gången jag hörde den var strax innan åtta i morse. Inte såååå bra sömn i natt med andra ord.

Har varit ute hos Bonus idag igen också. Tyvärr har stackarn lite aj aj. Han fick några slags sårskorpor strax ovanför höger bakhov för ett tag sen och de har bara blivit fler och fler. För ett par dagar sen upptäckte vi att han var lite svullen vid kotan också och idag när jag kom ut så hade det blivit ännu mer svullet. Stackarn. Förmodligen har han fått någon infektion eller nåt trodde Anni. Så typiskt att det här ska hända nu när hon inte är hemma. Jag letade upp numret till en veterinär idag, så hon ska ringa och prata med dem imorgon. Hoppas hon får något bra svar!

Nyss var jag ute och sprang en sväng också. Det finns ett motionscenter precis utanför södra Skara, så dit for jag för att kolla läget. Trevliga spår måste jag säga! Stolt över mig själv också som gav mig ut och sprang lite.

Nej, nu ska jag kolla färdigt på tjockisarna och sen ska jag laga lite mat!

Inga kommentarer: