måndag 6 september 2010

Catch me if you can

Helgen som var bjöd ju på en tur till Karlstad! Vi hade en mycket trevlig stund där! Åkte ut med Martin och Emilys båt både lördagen och söndagen. Jag vill också ha båt! Det är så himla mysigt! Kanske någon dag i framtiden...

Hur som helst, när vi ändå var ute med båten så var vi ju tvungna att fiska lite också. Kan inte komma ihåg när jag fiskade senast! Jag kan inte direkt skryta med att jag någonsin varit någon storfiskare. Det enda som jag har fått på kroken är aborre och då har det inte varit någon speciellt stor firre heller. Men denna gång fick jag ett ordentligt napp! Efter att ha fiskat en liten stund så kände jag att det nog måste vara en fisk på kroken. Jag började veva in lite försiktigt och visst hade jag en fisk på tråden! När den sen dök upp vid ytan så visade det sig vara en gädda! Jag har ALDRIG fått en gädda! Eller ens i närheten av den storleken. Det kändes rätt bra att visa upp den när Anni tog fram kameran kan jag säga!
När fisken poserat snällt fick han dyka ner i vattnet igen. Om han är smart kanske håller sig borta från andra fiskare nu, så han får leva ett långt och lyckligt liv! Eller hon.

Martin hade dock också tur med fisket! En gös fiskade han upp, för första gången om jag minns rätt. Den fick dock inte leva ett långt liv. Den ville Emily ha till lunch nästkommande dag.

Anni ville också gärna ha en fisk. Hon försökte, försökte och försökte lite till. Hon fiskade mer än oss andra, fick bottennapp och tänkte (skulle jag tro) att trägen vinner. Men tyvärr, det blev ingen fisk för henne. Hon ville dock också gärna vara med på ett kort och posera med en fisk, som jag och Martin fick göra, så hon fick hålla i ett fint drag istället och låtsas att det var en stor fisk som hon hade fångat. Eller typ en haj eller nåt.

Anni blev desto gladare dock när Martin lät henne köra båten. Ut på öppet hav for hon, som om hon aldrig hade gjort annat! Ni ser väl själva på leendet hur nöjd hon är. :)
Helgen var som sagt väldigt trevlig! Båtturer, spela spel, grilla korv och marshmallows, avnjuta en underbart god fiskgryta som Emily lagat och bara umgås... jag gör gärna om den här helgen igen! Lite fler bilder från en perfekt helg!



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, så trevligt det ser ut! Fantastiskt med fiskelyckan!
Och tack för det fina MMSet!
Kramar från "svärpärat"