måndag 6 april 2009

Uppdatering helgen!

Måndagmorgon igen och ytterligare en helg till ända. Helgen inleddes med att jag skjutsade hem BTB och sen vidare hem till mig för att lämna bilen. Lite senare träffades jag och BTB för ett liten after work på Platå, innan hon hoppade på tåget till Sthlm för att träffa mr. une B. Kvällen spenderade jag sen i soffan, ätandes lite godis och tittandes på två avsnitt av Gossip Girl som jag inte sett. Kan inte annat än att säga att jag fastnat i den serien! :)

Lördagen inleddes med en sovmorgon. Underbart! Tyvärr lite tomt i sängen, då A sov ute på landet. Sen lite ärenden på stan, då jag höll på att dö av värmeslag eftersom det var typ försommar ute och jag hade vinterjacka på mig. Smart! Men hur skönt var det inte att känna att solen värmde? En långpromenad i solen var ett måste!

Tillbaka i lägenheten satte jag igång att städa lite, eftersom A skulle ha födelesdagsfest på kvällen. Vid ca halvfyra kom hon hem och det var så mysigt att se henne igen! Lite mat på det och sen började A göra sin dessert hon skulle bjuda på till kvällen, som de allihopa verkade bli impade av! Duktig tjej! Kvällen bjöd annars på mycket prat, skratt och musik. Väldigt trevligt! En kortare utgång till Platå blev det också. Och en eloge till K, som verkligen lyckades göra mig generad! Ha ha!

Söndagmorgon.. inte riktigt lika pigg som kvällen innan, men ändå helt ok. Åkte ut till landet till hästarna vid ett och sen in till stan igen för att kolla lite på fotbollen, som dock LFC förlorade. Efter det en promenad för att spana i Stångån (ha ha) lite, sen mys hemma och sen åkte A ut till landet igen, medan jag och Luci var kvar hemma. Diskade upp lite från gårdagen också.

Kl. 20 var det dags för innebandy och för en gång skull var nog jag kung på plan, tycker jag själv iallafall! Ha ha! Men målen trillade allt in rätt bra där. Blev dock helt slut i kroppen! Sen hem för ombyte och ner till Stångån igen, för att "fiska" lite i mörket. Gick ju jättebra! Sen fick man sova i en lägenhet som stank Stångån. Ha ha!

Inga kommentarer: