tisdag 14 april 2009

Underbar helg!

Ja, då var påsken slut och tillbaka på jobbet men det är helt ok, för jag har haft en underbar helg! Det enda jag kan säga var mindre kul var att min bil pajade, igen, men det är inget jag vill skriva om nu. Var lite irriterad där ett tag bara, det kan A intyga (sorry!), men släppte det snabbt sen.

I fredags så var vi ett gäng ute på landet och grillade. Det var mycket trevligt, förutom att jag blev så trött efter typ tre klunkar rödvin. Men jag lyckades hålla mig vaken till tolv iallafall, innan vi gick och la oss. Skulle ju upp rätt skapligt på lördagen också.

Lördagen bar det alltså av till storstan, närmare bestämt Stockholm. När vi kommit fram åkte vi till Skansen och spenderade större delen av dagen där. Kunde inte valt en bättre helg. Vädret var ju helt underbart!! Första gången jag var på Skansen också, vad jag kan komma ihåg. Ja, jag vet. Konstigt, men så är det. Hur som helst, så var det hur mysigt som helst att gå runt där i solen, titta på djuren och bara allmänt njuta av allt!

Efter Skansen bar det av till hotellet, som låg precis vid Humlegården. Alltid lika spännande innan man ser hur rummet ser ut, men vi blev inte besvikna. Väldigt fräscht och ett stort badkar! Var lite trötta båda två, så vi la oss i sängen, kollade på tv och slappade lite. A blev rätt lycklig när det visade sig att vi hade Disney channel. Ha ha! Så söt du är, gumman. :)

Kvällen gick vi in mot centrum för att äta. Hittade ett ställe där vi slog oss ner. Det blev tre rätters och lite vin till maten. Mycket gott!

Söndagen bjöd på en härlig sovmorgon. De serverade frukost ända fram till kl. 12 på hotellet, så det var nice! Efter utcheckning satte vi oss en stund i Humlegården och njöt av solen och sen åkte vi ut till Djurgården igen för att gå på Aquaria. Det var inte så stort, men intressant. Roligast var när de skulle mata hajarna och muränorna. Muränan Bengan var 170 cm lång! Skulle inte vilja möta honom under ytan. :)

Efter Aquaria blev det en promenad på Djurgården i solen och sen åkte vi till A:s mormor för en liten fika. Hon är ju bara så himla söt! Efter det bar det av hemåt igen.

Helgen var som sagt helt underbar! En mer mysig påskhelg kunde det knappast ha blivit!! :)

Inga kommentarer: