måndag 20 april 2009

Tina Turner och Uppsala!

Vilket röj det var i Globen igår! Man kan lugnt säga att Tina Turner är världens coolaste 70-åring! Konserten var ca 3 h lång, med en paus i mitten på 30 min. Jag kan bara önska att jag har hennes energi vid den åldern! Det är verkligen så himla coolt att höra alla hennes hits live, alla dessa låtar man är uppväxt med eller hört på senare tid. Ångrar inte för en sekund att vi köpte biljetter till hennes konsert!! :)

Lite gayspotting blev det igår också. Det gick förbi en så himla bekant kille, men jag kunde inte riktigt placera honom. Trodde först att det var nån från Lkpg som jag kände igen, men då började A trycka mig i handen och frågade om jag såg vem det var. Yr som jag är ibland, sa jag att jag kände igen honom lite. A tittade lite konstigt och sa "Men det var Andreas Lundstedt ju!". Inte vaken alla gånger som sagt. :)

Vi var ju som sagt i Uppsala en sväng också. Området, där vi förhoppningsvis får lägenheten, var väldigt mysigt. Mycket natur, vilket passar oss bra. Lanttjejer som vi är! Inte så långt ner till Mälaren var det heller. A kommer ju få nära till sin skola, ca 2 km, men jag kommer få lite längre tyvärr, ca 6 km. Klart man kan cykla så länge vädret tillåter, men shit vilken cykelväg det var de första kilometrarna. Raka vägen, gradvis uppåt. Det här blir nåt för benmusklerna att bita i! Dags att börja träna kanske? Ha ha! Sen finns det ju dock alltid buss och så kommer vi ju även ha en bil.. :)

Uppsala över lag så annars verkar vara en mysig stad. Vi kollade först var lägenheten låg, sen åkte vi in mot centrum och så gick vi där och kollade lite. Sen tillbaka ner till Lilla Sunnersta, där lägenheten ligger, och så åkte vi runt där. Båda jag och A kände oss nöjda med det vi sett. Känns helt ok med att flytta dit. Ska faktiskt bli lite kul att bo i en annan stad än Lkpg. Har ju bott här hela livet, förutom det året jag bodde i USA, så det ska bli trevligt att se en annan del av Sverige!

För att sammanfatta gårdagen så var den mycket trevlig! Kul att åka på en liten road trip så där. Uppsala kommer bli bra tror jag och konserten igår, bara ett ord... Fantastisk!!


1 kommentar:

Cornelia sa...

Hej Camilla, så här hittar man dig. Kul!!! Bloggar och Facebook är väl fantastiskt, hur höll man kontakten innan!???
Ska ni flytta alltså?? Vad är det ni skall plugga? Spännande! Alltid kul att förkorva sig. Kram kram Cornelia. Jinn hälsar