måndag 27 april 2009

Helgen som var!

Shit vilken kul helg jag har haft!! I fredags var vi ju i simhallen på ett Prova på dyk. Gissa om man fick mersmak? Jag har ju testat detta en gång tidigare, i ettan på gymnasiet, men det var ett väldigt kort prov dyk. Typ simma fram och tillbaka i bassängen med en instruktör bredvid. Allt var över på 5 min. Detta var skillnad! Vi fick simma runt helt själva. Först på den grunda delen och sen fick vi även va på den djupa. Så himla kul! Vilken känsla! Trodde först att jag skulle tycka det var lite otäckt, speciellt efter min rullning i början (ha ha), men det gick bra. A tyckte det var minst lika kul som jag! Det skulle vara hur kul som helst att ta dykcert! En vacker dag, då ska jag allt göra det.. :)

Lördagen var vi ute på landet på dan, i den sköna sommarvärmen! Sen kom A:s syster med pojkvän och då grillade vi lite korv, sen bar det av in till stan för att göra iordning sig för maskeraden. Bl a skulle vi platta mitt hår och spraya det svart! Rätt konstig känsla när man sen tittade sig i spegeln kan jag lova. Allt gick dock bra och sen bar det av till Vilda Western (Linghem). Värdarna och värdinnorna ska ha en stor eloge till en supertrevlig kväll. De fyllde tiden med roliga lekar (sköt mitt i prick med luftgeväret måste jag ju tillägga..), god mat, uppträdanden m.m. Alla fick även lära sig två kortare danser av linedance. Riktigt skoj! Sen att jag fick pris för bästa kvinnliga utklädnad (trots att jag var Lucky Luke) var ju inte helt tråkigt det heller. Hela kvällen var kanon och verkligen lyckad!

Söndagen gick det i lite lugnare tempo, men var ändå rätt pigg. Vi var ute i Linghem och hämtade A:s bil, sen ut till landet och tog det lugnt. Grillade lite på kvällen och myste i soffan framför en film. Sen tog det inte lång tid att somna när man väl lagt sig i sängen.. lite trött i ögonen efter en supertrevlig helg! :)

Inga kommentarer: