torsdag 22 april 2010

Snö(o)väder

Nu vill jag faktiskt inte längre ha snö. Tycker det är lite dåligt av moder natur att ge oss ännu mer snö när det snart är maj. Speciellt då jag även måste åka till Gävle. Bilden i förra inlägget visar ju att det snöat lite, men några mil senare var det ännu mer. När jag steg ur bilen i Gävle var det 1 dm snö. Helt sjukt! Vänstra körfältet på motorvägen gick inte att använda heller för all snömodd. Jag kan lungt säga att det är första gången som jag åkt typ 8 mil på motorvägen och inte blivit omkörd en enda gång! Normalt brukar det ju alltid vara nån dåre som ska försöka sig på att trotsa väglaget, men inte idag. Kanske beror på också att de flesta redan har sommardäck på?

Annars har jag alltså varit i Gävle och jobbat de tre senaste dagarna. Det har gått bra och alla var jättetrevliga. Det kändes som att vara tillbaka på Maxi. Kändes lite småmysko. Men alla rutiner, stämningen och så var så himla lik. Idag satt jag i kassan en stund också, för alla ska tydligen lära sig det med. Efter 10 min satt jag själv. Kassasystemet var näst intill likadant som Maxis och det var samma PLU-nummer, vissa finns till och med kvar i mitt huvud fast jag inte har suttit i kassan på typ 7 år. Skrämmande.

Imorgon ska jag vara här i Uppsala igen. Hygienutbildning står på schemat. Inte min egen alltså, utan hygien när det gäller varor. I fall det var någon som undrade. ;)

Anni är och jobbar just nu, ända till kl. 23.15. Jag var nyss ute i stallet och red en liten sväng på Bonus. Nu ska jag ta något att äta och sen ska jag försöka plugga lite. Mycket nu känns det som, men samtidigt kul också.

Inga kommentarer: