söndag 18 april 2010

Åh, vad jag vill bo i hus!

Längtar så till den dagen kommer. Om jag fick välja skulle jag ha det idag! Är så trött på att bo i lägenhet. Tänk, ett eget litet hus och en liten tomt man kan pyssla på. Underbart! Jag har ju bott i hus ute på landet under nästan hela min uppväxt, så det är väl inte så konstigt att man längtar tillbaka. När jag flyttade hem i från var det ju så klart stan som gällde, men nu efter att bott ca 10 år inne i stan så längtar man bort lite. Tänk att få sitta med Anni en ljummen sommarkväll i vår trädgård och bara njuta och kanske grilla lite. Eller ha möjighet att sitta ute och äta frukost tillsammans. Åhh.... Kratta löv i trädgården, skotta snö på vintern. You name it, jag ser fram emot allting som har med hus att göra känns det som.

Nu när vi är på väg att flytta i sommar igen, så kollar vi lite på hemnet. Eller typ varje dag rättare sagt och då ser man ju även ett och annat hus ibland. Nu ligger det ute ett som ligger i Axvall, mellan Skara och Skövde, som jag typ har förälskat mig i. Det är så himla mysigt! Så här ser det ut:


Här kan ni läsa lite mer och se lite mer bilder ifall ni vill också:

http://www.hemnet.se/beskrivning/593710?r=3

Jag kan verkligen se mig och Anni i det här huset. Läget är bra också, med tanke på att Anni ska gå på SLU i Skara och jag på högskolan i Skövde. Huset ligger typ mitt i mellan, perfekt! Åh, vad jag önskar att vi kunde bo där!

2 kommentarer:

Camilla B sa...

Nice, inte fel alls. Bra att du bytt bakgrund, ger lite mer hopp om våren, haha.Puss och kram

Anonym sa...

Hallå Camilla.
Låter bra att höra dina drömmar om hus på landet ,det verkar vara en mycket bra ide.
I Skaratrakten är prisnivån bra mycket bättre än Uppsala.
Ha det så gott och lycka till med jobbet i morgon (läs i dag)
Kram svärpäronfar.