lördag 19 december 2009

Lussekattsbak!

Det är vad vi har pysslat med lite nyligen. Det var sååååå länge sen jag bakade lussekatter! Kom ihåg när jag jobbade i bageriet och vi stod och gjorde hundratals, för att inte säga tusentals, varje dag. Helt sjukt när man tänker efter, men shit vilken snits man hade på det då! Den har försvunnit nu kan man säga... Just nu står lussekatterna och jäser lite, sen ska de penslas och in i en varm ugn! Mmmm.. vad gott det ska bli!
Självklart blev det lite mjölkrig också och åter igen fick Anni mest mjöl på sig. Jag fick faktiskt ingenting på mig. Hon gav upp. He he...
Och hon var faktiskt värd det, oavsett vad hon har skrivit på sin blogg! Vi spelade kort förut när degen jäste och Anni vann gång på gång. Jag förlorade hela tiden. När jag äntligen vann EN gång, så sa hon att hon lät mig vinna och sen fortsatte vinna hon igen. Vad f-n, tänkte jag i mitt huvud. Gissa varför hon vann hela tiden? Tror du inte vi satt och spelade med en fusk-kortlek??? Hon såg ju hela tiden vad jag hade för kort! Fy Anni! Så vad säger ni, visst var Anni värd lite mjöl i huvudet?

Inga kommentarer: