fredag 13 augusti 2010

Party!

Men inte i vår lägenhet. Jag sitter med mysbyxor i soffan och Anni ligger inne i sängen. Hon mår inte så bra stackarn. Partyt är hos våra grannar. I huset bortanför oss tror jag, men även att jag nu stängt balkongdörren så kan jag ändå höra vilken låt de spelar. Helt sjuk hög volym. Jag tror inte att de på festen ens hör vad de tänker. Oscar tycker inte om att de har fest, eftersom jag nu stängt balkongen för idag. Han tycker om att sitta där ute och filosofera. Det är nog lite svalare än i lägenheten också kan jag tänka mig.

Jag har inget emot att folk har fest, speciellt inte på en lördag, men lite respekt måste man väl ändå ha till sina grannar? Visst, jag har själv haft fest hemma och lite för hög volym, men inte i närheten av det här. De som bor vägg i vägg med dem där borta måste känna som att de själva är på festen också.

Får mig att tänka på en kompis till Mia, Malin. Hon hade en helt otrolig liten tant till granne när hon bodde i Linköping. Där fick man knappt andas innan hon kom och klagade. Jag kom ihåg en gång när jag var på fest hos Malin. Det var inte ens speciellt hög volym, eftersom denna lilla tant hade benägenhet att klaga, men helt plötsligt stod hon i Malins hall och gnällde. Hon hade bara gått rakt in. En annan gång så var jag där med en kompis till mig och så var det en kompis till Malin också. Vi var alltså fyra stycken tjejer. Vi festade inte ens, utan satt och spelade spel. Då ringde det på dörren och tanten meddelade att vi skrattade för högt. Jag tror inte den där tanten hade ett så roligt liv i sin lilla lägenhet.

Inga kommentarer: