onsdag 25 augusti 2010

En vecka i en småstad!

Då är det en vecka sen vi flyttade från Uppsala till Skara. Det känns mycket bra än så länge. Skara är faktiskt en väldigt mysig småstad! Det finns ändå mer här än vad jag trodde. Lägenheten stortrivs jag i! Vi har kommit i ordning riktigt bra också. Lite tomt på väggarna dock, men det beror på att vi har fler väggar att fylla ut här så det får inhandlas så småningom. Lyxigt att även ha ytterligare ett rum nu!

Idag har vi varit inne i Skövde och kollat lite. Lite shopping blev det också. Det var trevligt! Jag har även inhandlat min första kursbok idag. Jag satt och kollade lite på begagnad kurslitteratur här om dagen och hittade en bok som vi ska använda i första kursen och säljaren bodde Skövde, så jag stämde träff med henne idag. Boken såg typ helt ny ut och jag betalde mindre än hälften av vad jag skulle ha gjort om jag beställt den via nätet. Perfekt!

Just nu är Anni i stallet. Jag och Lucci är här hemma och tar det lite lugnt. Lucci fick sig en promenad och bollkastning lite tidigare runt Victoriasjön (mer som en damm egentligen) och travade ner i vattnet och plaskade lite, så han är lite blöt nu. Han sover här sött vid min sida. Han åker hem på fredag igen, tråkigt. Önskar han kunde stanna lite längre! Men om typ en månad så kommer han hit igen för att stanna ett lite längre tag! :)

Inga kommentarer: