måndag 19 juli 2010

Panik

Jag har panik över vad jag ska bli. Vad ska jag läsa? Vad vill jag jobba med? Ju mer jag tänker på det, desto mer snurrig blir jag. Varför ska det vara så svårt? Jag har redan påbörjat två stycken program och hoppat av båda. Nästa gång jag börjar läsa vill jag att det ska vara det jag verkligen vill läsa. Men hur ska jag veta? Hur kan man vara 100% säker innan? Det är så tröttsamt det här. Jag tänker på det flera gånger varje dag. Speciellt nu när vi ska flytta och frågan är om jag ska börja plugga igen eller inte. Det känns som att jag blir galen av allt tänkande.

Inte blir det bättre av att jag är 31 år också. Jag vet, det är inte gammalt, men det är så mycket annat som jag också vill göra. Jag vill köpa hus, ut och resa med min kära, kanske skaffa barn, köpa hund, köpa ny bil... Det här kan jag ju inte göra medan jag pluggar och därför känns det som att jag borde börja plugga nu och vara färdig om 3 år, skaffa mig ett jobb och sen fortsätta med det andra som jag vill. Innan tiden springer iväg alltför mycket. Jag vet inte.. känns som att jag mest yrar nu.

Det jag vet helt säkert iallafall, är att jag inte vill fortsätta jobba med såna jobb som jag haft. Men vad ska jag göra istället? Vad VILL jag göra?

Inga kommentarer: