tisdag 30 mars 2010

Tisdag

Det är det idag. Har nyligen varit ute med Lucci och ätit lite frukost och ska strax sätta mig med min hemtenta, men först tänkte jag berätta om helgen...

I helgen var det ju en liten överraskning för Anni. Vi åkte hemifrån vid tio i lördagsförmiddag och hon visste fortfarande inte var vi skulle. Och tro mig, hon försökta få reda på det! Vid Södertälje avslöjade jag iallafall att vi skulle till hennes föräldrar och lämna Lucci och sen skulle vi fortsätta. Behöver väl knappast säga att hon fortsatte fråga vad vi skulle göra sen? :) Vi stannade iallafall på en liten fika hos svärpäronen och sen åkte vi vidare. In till Lkpg närmare bestämt. Anni såg lite fundersam ut måste jag säga. När vi parkerat bilen, så checkade vi in på Frimurarehotellet. Lite småroligt att bo på hotell i sin egen hemstad måste jag säga! Men mycket mysigt! Jag hade sagt till Anni att hon skulle få veta lite mer under eftermiddagen, så nu avslöjade jag att vi skulle äta och det skulle bjudas på lite underhållning och att hon skulle vara klar halvsju. Mer än så fick hon inte veta. Jo, just det. Hon fick veta att jag bokat in en date med Emma under söndagen, så de skulle få umgås lite. Detta var dock bara lite påhittat, bara för att hon inte skulle förstå vad vi skulle göra under kvällen...

Klockan halvsju knackade det på vår hotelldörr. Jag hade placerat mig längst bort i rummet, för att Anni skulle öppna. När hon öppnade och låten Ja må hon leva började sjungas för full hals av hennes vänner kan jag säga att hon hoppade högt! Stackarn blev så chockad att hon började skaka! Jag kan lugnt säga att överraskningen fungerade! När Anni lugnat ner sig lite, gick vi vidare hem till Amandas nya lägenhet och där hade de dukat upp jättefint till middag och de hade pyntat med balonger och vimplar. Anni blev så glad! Hela kvällen var superkul! God mat och trevligt sällskap!

Jag ringde till Emma några veckor innan Annis födelsedag, så hon kunde samla ihop cliquen och sen har vi hörts av några gånger efter det för att kolla läget lite. Lite svårt kan jag säga, eftersom Anni och jag nästan alltid är tillsammans men det gick ändå! Har nästan försagt mig ett par gånger, men kommit på mig i sista sekunden. Det har varit så kul att planera detta för Anni! Och att få se hennes leende när hon inser att hon ska få fira sin födelsedag tillsammans med hennes vänner... oslagbart!

1 kommentar:

Anni sa...

Det var helt fantastiskt baby! Och du är helt underbar som ordnat och fixat och trixat! Älskar dig!

Puss puss puss puss puss!