fredag 5 mars 2010

Smart?

Alldeles nyss gjorde jag ett provtest på Mensas hemsida, för att se hur högt IQ jag har. För att vara med i Mensa måste man ha ett IQ på 131 eller mer. Testet bestod av 24 frågor och var tidsbegränsat. När jag lämnat in mina svar för rättning kommer det upp "Grattis! Det här är det högsta resultatet som går att uppnå på provtestet" och jag får veta att mitt IQ ligger på 126 eller mer. Endast 4% av Sverigs befolkning har det. Är inte det lite skoj? :)

En kul grej till. Jag har gått vidare till en tredje intervju i mitt arbetssökande nu också! På tisdag sker det närmare bestämt!

1 kommentar:

DanielC sa...

Herregud, Camilla! Du är grym ju! Själv har jag aldrig vågat göra det där testet även om jag är sjuuukt nyfiken på resultatet. Kluriga tester på tid går aldrig bra för mig. Många tror att jag är så jävla smart, men snabbtänkt är jag definitivt inte! Jag skulle inte få så bra resultat att jag skulle blogga om det i alla fall :-D
Grattis!