söndag 14 februari 2010

Mellodello

Då var deltävling 2 avklarad! Gick inte riktigt lika bra i denna tävling, som förra. Halkade ner till en andra plats, men min kära är en stolt innehavare av första platsen! Programledarna var klart bättre denna gång också. Plus där!

Igår kom Bengan på besök också. Mycket trevligt! Vi började med en fika och en runda på stan. Sen bar det av hem till oss och då slappade vi lite i soffan, innan jag satte igång att baka en choklad- och mandeltårta. Första gången jag gjorde den. Den blev så där tycker jag. I receptet står det att den ska stå i ugnen i 45 min, efter 30 min var den mer än klar. Visst att det varierar sig från ugn till ugn, men 15 min? Så jag tyckte att den blev lite för torr, men åt av den gjorde dem andra i allafall. Anni gjorde jättegod mat också, stek och ugnsbakade rotfrukter. Very good, baby! Lite rödvin blev det till maten också. Perfekt på en mellokväll!

Idag har jag hitills skjutsat Bengan till tåget, kollat igenom inlämninsarbetet och överraskat min kära lite på alla hjärtans dag. Hon är i stallet nu och jag ska ta tag i disken från igår tänkte jag. Sen lite senare ikväll blir det middag nere på le town! :)

Inga kommentarer: