lördag 7 maj 2011

Nu händer det!

Idag, för ca 10 min, hände det! För första gången någonsin kunde jag sätta mig i soffan bredvid Oscar och klappa honom. Detta har aldrig hänt varken för Anni eller mig. Han har alltid sprungit åt andra hållet, men idag. Idag låg han snällt kvar och lät sig klappas! Jag blir så himla glad att hela mitt hjärta svämmar över! Han är så duktig vår lilla kille! Vid sådana här tillfällen känner jag att all tålamod och tid vi har gett honom har varit värt det. Vi har låtit honom tagit det i sin takt, och ja, det är en seg takt... men jag blir så otroligt glad när han visar framsteg.

Och sen, inte nog med att jag fick sitta i soffan med honom, Rebecka fick även gå fram till soffan och klappa honom. Det har aldrig heller hänt! Undrar om han har sniffat lite på Gretas medicin??

Vilken dag säger jag. Redan. Klocka är ju liksom bara elva. Ingen väckerklocka som ringde för första gången sen måndag förra veckan. Vaknade kl. 08 och kände mig pigg, men låg kvar ett tag och slumrade. Sen en liten morgonpromenad med min kära och Lucci. Efter det frukost och sen lite kortspel. Och ute skiner solen och det är VARMT! Vilken underbar helg det här kommer att bli! Imorgon ska vi även till Uddetorp för kosläpp. Lite golf har vi planerat att spela också. Jag älskar att vara ledig!! :D

1 kommentar:

Bengan sa...

GRATTIS!