söndag 15 maj 2011

Då var man hemma igen!

För ca en timme sen kom jag och Greta hem till Skara igen. Anni och Lucci åkte till Linköping, eftersom Anni ska ha lite praktik nästa vecka. Hon ska gå med en distriktsveterinär hemma i Linköping. Det har varit himla trevligt i Karlstad, men det är alltid skönt att komma hem igen. Greta tyckte det också tror jag, men hon var såååå duktig i bilen hem. Ingen olycka i kattburen denna gång! Mycket skönt då jag åkte själv i bilen.

Eurovision var mycket spännande igår! Sverige ledde ju ett bra tag! Och sen låg vi tvåa en längre stund, men tyvärr gick Italien om när de delade ut de absolut sista poängen. Lite typiskt, men en bronsplats är ju faktiskt inte fy skam! Well done, Eric Saade! Så himla kul att Sverige hamnade i topp tre! Dock är jag lite besviken på vinnaren. Visst, det var väl en rätt fin låt men en lite tråkig vinnare om du frågar mig. Det var några länder som jag trodde skulle komma mycket bättre, t ex Ungern och Estland, men inte. Ja, ja... det är väl det som gör det spännande antar jag. Att man inte har en aning om hur röstningen kommer att gå. Jag är dock mycket stolt över Sveriges tredje plats! :)

Inga kommentarer: