lördag 1 januari 2011

Gott nytt år!

Ja, då var det 2011. Nyårsafton igår var mycket trevlig! Dagen började med en härlig sovmorgon och efter det åkte vi till skogen och gick en långpromenad med Lucci. Kan inte komma ihåg när jag var i skogen senast, så det var helt underbart! Sen åkte vi hemåt och åt lite lunch. För mig blev det en liten eftermiddagslur i soffan också.. välbehövligt, trots sovmorgon. Sen åkte vi ut till Bonus och gjorde lite nyårsfint hos honom och sen hem igen för att börja med maten. Tre-rätters stod det på menyn. Förrätt: räkcocktail, varmrätt: marinerade lammracks och till det rotfrukter i ugn med rosmarin och en kall sås (supersmarrigt kan jag lova!), efterrätt: creme brulée. Hela middagen var jättelyckad och jättegod! Min kära är en stjärna i köket! Efter middagen tog vi det bara lugnt och myste lite i soffan och sen vid tolvslaget blev det bubbel och kolla på nyårsraketer. En hellyckad nyårsafton!

Tack och lov är varken Lucci eller Oscar rädda för skott och raketer heller! Kortet nedan här är taget vid tolvslaget utifrån vår balkong. Oscar ligger och vilar i sin piedestal och har första parkett för att se nyårsraketerna!

Idag tar vi det bara lugnt annars. Anni är i stallet just nu och jag var nyss ute på en promenad med Lucci. Jag njuter såååå av att vara ledig. Skulle varit ledig imorgon också egentligen, men imorgon är det inventering så det är bara att infinna sig kl. 09. Sen blir det väl jobba hela dagen... likaså på måndag. Det ska bli så skönt när det är färdigt och allt återgår till det lite mer normala. Sen kanske jag kan bli lite piggare igen också och inte somna i soffan typ varje kväll...

1 kommentar:

Bengan sa...

Vi hade också räkcoctail och creme bruleé, haha. Puss på da