onsdag 16 juni 2010

Igår hände det grejer!

Igår var en fullspäckad dag! Vi begav oss nämligen till Skara igen för att kolla lite boenden. Mysigt att se staden (det är faktiskt en stad..) när det är sommar och grönt. Även om den är väldigt liten så är den väldigt mysig ändå måste jag säga. Jag tror vi kommer trivas ganska bra där. Varken jag eller Anni är väl i grund och botten några riktiga storstadsmänniskor, som bara måste bo centralt i den största staden. Hur som helst, vi hann med att titta på sex stycken hyreslägenheter, en bostadsrätt och tre stall. Bonus måste ju också bo någonstans! Utav hyreslägenheterna var det en som vi skulle kunna tänka oss. Helt sjukt att man typ kan välja vilken av de här vi skulle vilja ha! Så var det ju inte när vi flyttade till Uppsala direkt. Man var ju överlycklig bara man fick nånstans att bo! Då fick vi inte ens se lägenheten heller innan vi fick nyckeln. Sen tittade vi ju även på en bostadsrätt, ett parhus närmare bestämt. Anni och jag blev lite kära tror jag. Det var lite att göra, typ tapetsera om och måla lite men det fanns mycket potential! Båda badrummen (ja, det var två!) var renoverade 2008 och 2009, så det var väldigt bra. Nu gäller det bara att hålla tummarna att allt går som det ska!!!!! :)

Var Bonus ska bo är ännu inte klart, men det lutar åt ett stall som vi kollade på i mars. Vi svängde även förbi där igår igen. Jag tycker det verkar mysigt!

När vi kom hem vid lite efter elva igår somnade vi båda ganska snabbt. Ja, Anni somnade redan i bilen. När vi kom hem och jag parkerat bilen och väckt henne, så sa hon "Är det ok om jag sover i bilen i natt?". Lite trött med andra ord, men vi hann med ganska mycket igår som sagt!

Inga kommentarer: