onsdag 3 november 2010

Tentaplugg

Dock inte för mig, utan för Anni, Rebecka och Matilda. Själv sitter jag i soffan och tar det lugnt. Helt ok för mig. De kom hit vid sju och då hade Anni gjort kycklingenchilladas som vi mumsade på. De måste ju ha en bra grund för att kunna plugga bra! Sen tog de en paus när det var Greys Anatomy och till det hade jag gjort en kladdkaka så de fick en liten sockerkick eftersom pluggandet fortsatte efter avsnittet var slut. De sitter fortfarande där ute. Dock tror jag att det snart blir ett brake igen, om Rebecka får bestämma. PH kör ju kvällsrepris snart. Någon verkar vara fast i det. Men då får jag lite sällskap i soffan igen och det är ju alltid trevligt!

I mitt liv är det rätt lugnt annars. Jag jobbar om dagarna. Idag var jag, Anni och Rebecka och sprang i spåret. Det var skönt! Syrran och barnen var här i helgen och hälsade på. Vi var bl a i Skövde en sväng och sen var det spökvandring i Fornbyn här i Skara på lördagkvällen. Det var mycket uppskattat! Det var jättekul att de var här och hälsade på! Det var speciellt kul att få umgås med Julia och Alex, eftersom det är så sällan man ser dem nu för tiden. Saknar dem. Självklart var det kul att träffa syrran också, men hennes ser jag ju liiiite oftare.

Helgen som kommer nu ska Anni och Emily iväg och träffa några gamla ridlägerkompisar, så då blir jag själv lör-sön. Dags för en skräckis då kanske?? :)

Inga kommentarer: